Tuesday 24 October 2006

'n Eierdans oor huwelik

Onlangs is 'n debat gevoer oor gay leraars in die bediening. Toe was my indruk dat die NG Kerk se standpunt een van  "amptelike onsekerheid"  was. Hierdie onbybels neutrale stellingname het die klimaat geskep vir onsekerheid , verlies aan vertroue in die kerkleiding, asook 'n teelaarde vir verwarring onder lidmate. Dié kerklike eierdans, op maat van die musiek van ons sekulêr-humanistiese Grondwet, vind weerklank in die kerk se jongste verwarrende uitsprake rondom die Huwelikswet.

Twee berigte oor dié aangeleentheid in Die Burger ná gesprekke met, onderskeidelik, dr. Du Toit en dr. Gerber, is 'n betekenisvolle manifestasie van dié eierdans. Jakobus 3:11 het dit raak beskryf deur te verwys na 'n fontein waaruit sowel vars as brak water opborrel.

Du Toit sê  "die enigste manier om waarlik die gelykheid van mense te erken",  is dat  "daar een wet vir almal (moet) wees." Sodanige wet sal aan nie-Christelike huwelike dieselfde status verleen as Christelike huwelike. Hiermee word laasgenoemde   -   'n Goddelike instelling   -   verlaag en gelyk gestel met nie-Christelike huwelike in ooreenstemming met die gees van die Grondwet. Dit reduseer God en verplaas Hom, as unieke Wese, tot die veelgodedom.

Ook Gerber se opmerkings blyk sterk beïnvloed te wees deur die menseregte-motief van die Grondwet. Hy sê dat  "die kerk by die parlement hom soms moet beywer vir gelyke regte van mense, al onderskryf die kerk nie hul standpunt teologies nie." Hy beweer verder dat die kerk soms sal  "moet werk met die konsep om die minste van twee kwade te kies."

Wat lê albei dié geestelikes se uitsprake ten grondslag? Gehoorsaamheid aan God se Woord, of dienstigheid aan 'n mensgemaakte Grondwet? Vir Jeremia het God gesê : "Die mense moet jóú volg, nie jy vir hulle nie."

Du Toit en Gerber se uitsprake verteenwoordig 'n dialektiese denkuitkoms waarvolgens tese (Bybels geopenbaarde waarhede) en antitese ('n grondwet gefundeer in menseregte) tot 'n sintese met mekaar versoen moet word. Kan die Bybel en die Grondwet met mekaar versoen word? (Sien 2 Korintiërs 6:14-16). En is die teologie van ons dag nog versoenbaar met die Bybel?

Deur almal te probeer tevrede stel, stel jy uiteindelik niemand tevrede nie, behalwe vir Satan wat die vernietiging van die kerk ten doel het.

No comments:

Post a Comment