Saturday 7 February 2009

Oud-Israelverlede bied verklaring

Jonathan Jansen sê : "...('n) jong swart geskiedkundige vra my : 'Hoe verklaar 'n mens dit dat Afrikaners so godsdienstig is en tog die sonde van apartheid gepleeg het?' " (DB,27.01.2009). (Is die ANC sondeloos teenoor ons land en al sy mense?)

Soekende na 'n verklaring, geld dieselfde vraag, eweneens, Ou Testamentiese Israel. Israel was 'n volk, God se verbondsvolk, waarvan Moses gesê het : "Dit is juis deurdat U met ons saamgaan dat ons, U volk, anders is as al die ander volke op die aarde." (Eksodus 33:16b)

Bileam, deur koning Balak gehuur om Israel te vervloek, sê vir Balak : "Ek kan net sê wat God vir my voorsê" , en sê dan : "Ek sien 'n volk wat op sy eie woon en hom van die nasies afsonder." (Numeri 22:38b ; 23:9b)

Reeds in sy voorgeboortelike baarmoeder het die fetale Afrikanervolk baie sterk geïdentifiseer met ooreenstemmende lotgevalle van die verbondsvolk, Israel, op trek na sy beloofde land. Hierin was die Bybel sy kaart en kompas, en die God van dié Boek, ook sy God.

As volk is die Afrikaner se geskiedenis in hierdie land goed gedokumenteer, 'n verhaal van stryd om oorlewing ; een wat vandag steeds voortduur. Veral vanaf  1945  verskuif sy stryd teen Britse Imperialisme na Afrika Nasionalisme op 'n kontinent met 'n sterk Pan-Afrikanistiese sentiment waarbinne daar nie regtig vir beide wit én bruin plek is nie.

Terug by Jansen se soeke na 'n verklaring vir die swart historikus se vraag : C.K.Oberholzer sê in sy boekie, Hunkering en wetenskap,  "Wie die menslike van die mens opgelos het, beskik oor die sleutel (verklaring) wat toegang tot alle kosmiese geheimenisse verleen."

Dié verklaring is opgesluit in die Afrikanervolk se identifisering met Ou Testamentiese Israel en navolging van dié God wat gesê het : "Vir Jakob het Ek liefgehad, maar vir Esau het Ek gehaat." (Romeine 9:11-13)

No comments:

Post a Comment