Friday 16 November 2012

Herondersoek asseblief u aanklagbasis

Ek sal darem graag wil reageer op "NG Kerk-dominee" se opmerking: "T.C.Breitenbach kla aanhoudend oor die NG Kerk. Hoekom verlaat hy nie die kerk nie?" (DB,14.11).
 
Ek vind u gebruik van die interpretasieryke begrip "kla" baie ongelukkig aangaande my skrywes oor dié kerk. Die volgende toeligting ter motivering: in vele groeperinge van mense   -   soos byeen in 'n politieke party of sportorganisasie   -   kan sulke individuele lede in den brede dikwels in drie groepe verdeel word, te wete die solidêres, krities-solidêres en die uitsluitlik-kritiese groep. Dit geld ook die potensiële indeling van NGK-lidmate waar  1. die solidêres die onkrities eensydig-ingeligtes, mateloos vertrouend op die hiërargiese kerkleiding;  2. die krities-solidêres as die veelsydig-ingeligte beswaarmakende protesteerders (in terme van waarheidskriteria) en  3. die uitsluitlik-kritiese lidmate wat hulle van die NGK losmaak en dit verlaat (in 2011 was dit 20 000), verteenwoordig.
 
Tussen hierdie drie potensiële kategorieë van lidmate is daar 'n dinamiese wisselwerking , meer bepaald in die rigting vanaf solidêr na uitsluitlik-krities, as andersom. Dit kom my voor die roete te wees soos gevolg deur die protestantse hervormer, Martin Luther, in sy protes teen die Rooms Katolieke-dwaling en sy finale losmaking daarvan.
 
"NG Kerk-dominee", ek dink nie u tref onderskeid tussen "kla" en kriteria-beoordeelde beswaarmakende protes in kerklike konteks nie, gegewe veral die NGK se sogenaamde "Seisoen van (selektiewe?) luister". Synde terdeë bewus van my kosbare erfenis vanuit die Protestantse geloofstradisie en die noodsaaklik geagte beskerming daarvan, plaas ek myself tans in die krities-solidêre lidmaatgroepering. Mag ek u vriendelik versoek om asseblief my selfgeposisioneerdheid te respekteer en die basis van u aanklag   -   "kla aanhoudend oor die kerk"   -   in die lig van die voorafgaande te herondersoek? Baie dankie.                   (ngn)
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment