Monday 18 February 2013

SA karakterbeeld ernstig bevraagteken

In haar "Baie woorde, bloedmin dade" (DB,12.02) sê Rhoda Kadalie: "...in die lig van die voortdurende afwaartse spiraal van ons morele karakter is ek nie meer geskok oor waartoe ons in staat is nie." Jan Rabie (DB,13.02) sê: "Ek is skaam vir Suid-Afrika. Hierdie land is in murg en been, in wese, in  moraal en in die siel verrot...geen hoop vir die toekoms met dié regering nie." Jannie Kemp (DB,14.02) sê: "Daar word spot gedryf met die president... hy (is in my oë) 'n skande, en ek skaam my om te sê hy is my staatshoof." Watter ernstige aanklagte word hiermee nie ingebring teen ons nasionale karakterbeeld   -   waarvan Zuma en die ANC primêre boustene is   -   nie.

Ons US-studentejare onder die leuse Pectora roborant cultus recti   -   'n goeie opvoeding versterk die inbors/karakter   -   het die waarheid van karaktervorming deur opvoeding en onderwys skerper omlyn. Die implikasies vir karaktervorming deur ons mislukkende onderwysstelsel is daarom voor die hand liggend. Die karakterbegrip het verdwyn.

As indiwidue, kultuurgemeenskappe en volke is ons van ons vroeëre karakterideale gestroop en ingesuig binne die rewolusionêre karakterbeeld van die homo corrupticus. Soos die simboliese feniks verrys ons nuwe nasionale karakterbeeld   -   soos uitgewys deur Kadalie, Rabie en Kemp   -   uit die as van die vorige.

Pres. Zuma en die ANC plaas ons nasionale karakterbeeld onder ernstige verdenking. Kan Zuma homself, as simbool van ons nasionale karakter, daarvan distansieer? Dit verg sy, en die ANC se, ernstige besinning oor SA se huidige posisie in die internasionale galery van nasionale karakterbeelde, en die vraag mag selfs ook gevra word óf ons internasionale beeld verbeter of verswak het sedert 1994.






No comments:

Post a Comment