Betreffende die kerk en wetenskap, is James Maré se skrywe, Galileo en die eintlike nar op die kantlyn, insiggewend om te lees. Hierin opponeer Maré diegene wat beweer "...dat die Kerk op dun ys is as hy nét na die Bybel kyk as basis waarop al sy denke en beskouings geskoei is instede van hoofstroom-wetenskaplikes se konsensuspolitiek" te aanvaar.
Maré verwys na The Galileo Twist van Russell Grigg wat daarop wys dat Aristoteles (384-322 vC) geosentrisme verkondig het met Ptolemaeus (200 nC) wat daarop voortgebou het. In die 16de eeu kom Copernicus met sy heliosentriese teorie vorendag, gesteun deur Galileo in die 17de eeu, waardeur Aristoteles en Ptolemaeus se teorie weerlê is.
Ten spyte van Copernicus en Galileo se wetenskaplike deurbrake, is die foutiewe Aristoteliaanse siening steeds ywerig deur die akademici van die tyd aan studente oorgedra. Synde ook brood-en-bottersake vir dié akademici, is Copernicus en Galileo as belaglik voorgestel.
Wat die kerk betref, is kerkleiers sterk deur die Aristoteliaans-geosentriese universiteitsdosente beïnvloed. Kerkleiers het hulle laat oortuig dat die Bybel geosentrisme ondersteun en dat Galileo se leer teenstrydig was daarmee; daarom dreig hulle hom met marteling. So het kerkleiers die heersende nie-Christelik (Aristoteles/Ptolemaeus) wetenskaplike werklikheidsbeskouing tot dogma verhef. Kerkleiers het die Bybel vanuit dié heersende wetenskapbeskouing vertolk in plaas daarvan om die Bybel te gebruik om die beskouing van die dag te beoordeel. Hulle het die meerderheidsopinie van die dag (hoewel verkeerd) gesteun en die minderheidsmening verwerp.
Grigg sê: "Once again many Church leaders have allowed themselves to be persuaded by the 'science' taught at the universities...they are using the 'knowledge' of the (evolutionist) day to interpret Scripture, instead of using the Bible to evaluate the knowledge of the day."
Die kerk, as sigbare instelling, herhaal sy vroeëre fout met die wetenskap.
No comments:
Post a Comment