Max du Preez fouteer wanneer hy beweer : "Die verlede is bevolk deur ménse, nie deur groepe nie." (DB,28.11.2008). Dié bewering ontken die historiese verbondenheid van individue tot groepe, want dit pas die opportunistiese nivelleringsdenke van ons dag.
My totale geakkumuleerde bewussynslewe, aangaande my allesomvattende menswees, sê vir my dat ek oor sowel 'n persoonlike as 'n behorenheids- en groepsidentiteit beskik. Dit geld, universeel, elke ander mens.
Sommige individueel-georiënteerde Suid-Afrikaners mag dalk Max se stelling sluk, maar beslis nie Afrikanervolksgenote nie. Laasgenoemde het juis tot 'n onderskeibare volk ontwikkel vanuit hoofsaaklik drie Europese volke : Nederlanders, Franse en Duitsers.
Hulle wat stilweg sekerlik die grootste rol in ons volkswording gespeel het - en nie altyd erkenning daarvoor ontvang het nie - is ons historiese Afrikanervroue en -moeders. Van húlle sê die historikus, dr. A.P. van Rensburg, in sy boek, Moeders van ons volk , "Die Afrikanervrou is uit dieselfde staal gevorm as haar stoere voorsate...soos Kenau Hesselaer, aanvoerder van 300 gewapende vroue wat (saam) met die mans geveg het om Haarlem te verdedig (teen Spanje)."
Hoofkenmerke van die historiese Afrikanervrou - tegelyk ook nasiebouvereistes - was haar Christelike geloof, selfopoffering, volharding, idealisme en volksliefde ; aangevul deur die vrome en beginselvaste Hugenotevroue, asook Duitse vernuf en deeglikheid.
Van Rensburg sê : "Die Afrikanervrou se invloed is verreikend...in ons volkswording, ook omdat sy die sterkste en suiwerste gevoelens omtrent ras-suiwerheid gehad het...(en) innerlik rein, was hulle in staat om heldedade te verrig."
Van hulle het sir George Grey in Engeland gesê : "...ek kan eerlik getuig dat ek geen volk ontmoet het wat ryker in deug en moed as die Afrikanervrou is nie."
Kom ons gee voortaan die nodige erkenning aan dié pioniersvroue, en, Afrikanervroue en -dogters, volg in die voetspore van jul voorgangers ter wille van ons volkstoekoms.
No comments:
Post a Comment